Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Self-service BI pro oblast vysokého školství
Heřmanský, Michal ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem self-service BI reportingu pro oblast vysokého školství. Hlavním cílem práce je vytvořit sadu vzorových dashboardů v prostředí aplikace Tableau. První kapitola uvádí do problematiky business intelligence. Jsou popsány principy klasického přístupu k BI v organizaci a popsáni uživatelé, kteří s ním interagují. Následně jsou popsány nevýhody tradičních celopodnikových BI řešení pro business uživatele. Jako odvěď na tato zjištění je představen princip self-service business intelligence. Jsou popsány výhody a požadavky na úspěšné zavedení do organizace. Zároveň jsou uvedeny důvody, proč není vhodné používat SS BI jako primární celopodnikový reporting. Následně je představena platforma Tableau jako zástupce selfservice BI nástrojů. Na úvod je charakterizován nástroj Tableau Desktop jako prostředí pro vývoj reportů. Je objasněn způsob připojení k datovým zdrojům a následně způsob práce s extrakty dat. Dále je vysvětlen způsob práce s nástrojem a uvedeny příklady analytických funkcí Tableau. Následuje Tableau Server a popis jeho architektury a nejdůležitějších bezpečnostních prvků. Jsou uvedeny možnosti administrace a přidělování uživatelských rolí. V poslední části je předveden proces publikování dashboardu z Tableau Designer na server. Následující část se věnuje analýze vysoké školy. Je popsána organizační struktura a identifikovány hlavní a podpůrné procesy. Následně jsou navrženy metriky a dimenze pro sledování těchto procesů. V poslední části jsou navrženy vzorové reporty v Tableau pro oblast hodnocení předmětů, sledování studijních výjezdů studentů do zahraničí, projektové aktivity a monitorování přijatých přihlášek ke studiu.
Přínos Self-service Business Intelligence v retailu
Chalas, Jan ; Topolová, Ivana (vedoucí práce) ; Rosenkrancová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přínosy ve využití Self-service Business Intelligence (dále SSBI) nástrojů v oblasti retailu. Porovnává SSBI s tradičním pojetím, v souvislosti s aktuálními požadavky manažerů a se všeobecnými trendy v oblasti implementace a využívání podnikových informačních systémů. Popisuje zásadní odlišnoti v architektuře SSBI vůči tradičním řešením a upozorňuje na plynoucí výhody a nevýhody.
Nástroje pro Self–service Data Preparation
Polák, Tomáš ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na specifickou oblast Self-service Business Intelligence, zvanou Self-service Data Preparation. Přínos oblasti Self-service Data Preparation spočívá ve zjednodušení získávání a zpracování dat pro koncové uživatele. Tím dochází k urychlení procesu zpracování dat a zároveň poklesu nároků a výdajů na IT oddělení. Cílem této práce je vymezení problematiky Self-service Data Preparation a určení kritérií, podle kterých může být nástroj zařazen do kategorie Self-service Data Preparation nástrojů. Dále je provedena analýza trhu nástrojů Self-service Data Preparation a porovnání vybraných nástrojů. Mezi přínosy této bakalářské práce patří seznámení čtenáře s problematikou Self-service Data Preparation, analýza trhu dostupných nástrojů Self-service Data Preparation a porovnání vybraných nástrojů na základě stanovených kritérií.
Návrh metodiky BI řešení v prostředí QlikView
Judová, Eva ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky řešení BI projektů v prostředí QlikView. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučený postup řešení reflektující slabá a silná místa při vývoji QlikView aplikací. Průvodní kapitolou do popisované problematiky je kapitola Business intelligence, vysvětlující principy, charakteristiky a důvody zavedení do společnosti. Součástí je vymezení rozdílů mezi tradičními a samoobslužnými řešeními, které slouží jako teoretické východisko pro pochopení zvyšující se atraktivnosti samoobslužných řešení a prostředí navrhované metodiky. Následující kapitola představuje společnost Qlik, jakožto lídra na trhu BI a vlastníka vedoucího produktu QlikView. Uvedeny jsou důvody jejího vzniku, následný vývoj a stávající vize pro vytvoření uceleného pohledu na prostředí, kde vznikl popisovaný produkt. Společně s kapitolou věnující se charakteristice a hlavním přednostem QlikView je tak vytvořena znalostní základna pro realizaci navrhované metodiky. Stěžejní kapitola této diplomové práce vychází z autorčiných zkušeností získaných při realizaci QlikView projektů. Navrhovaná metodika je založená na popisu jednotlivých fází, jejich činnostech, vstupech a výstupech a jejich konkrétní aplikaci v demonstračním prostředí pro oblast pohledávek výrobního podniku. Klíčovým přínosem autorky je upozornění na potenciální problémy během vývoje či poukázání na kritická místa anebo poskytnutí patřičných doporučení a přínosů navrhovaných postupů. Navrhovaná metodika může posloužit jako vhodný průvodce pro projekty samoobslužných řešení realizovaných v QlikView prostředí.
BI nástroje MS Excel 2013 v prostředí internetového obchodu
Šleis, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá využitím self-service business intelligence nástrojů společnosti Microsoft v prostředí internetového obchodu. Primárním cílem práce je analyzovat a navrhnout metriky a aplikace v nástrojích PowerPivot a Power View, které by sloužily pro efektivní podporu řízení internetového obchodu. Metriky jsou identifikovány na základě metody balanced scorecard. Základ samotných aplikací je vytvořen na referenčním modelu MBI. Práce je uceleným materiálem, který slouží jako podklad pro majitele a správce internetových obchodů, k implementaci vlastního řešení postaveného na principech self-service business intelligence.
Identifikace stavu trhu s nástroji Self-Service Business Intelligence
Horák, Josef ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma Self-service Business Intelligence. Cílem práce je analyzovat stav trhu s nástroji Business Intelligence, které podporují přístup Self-service. Práce čtenáře seznamuje s trendem Self-service BI a stanovuje kritéria, podle kterých může být nástroj do této kategorie zařazen. V praktické části je na základě stanovených kritérií určeno do jaké míry aktuálně dostupné nástroje BI tyto kritéria splňují. Uživatelům BI nástrojů tak může sloužit jako příručka pro výběr nástroje, který jim umožní vyšší samostatnost a z toho plynoucí efektivnost.
Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Prchal, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stecenková, Marina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.
Zavedení Self-service BI u MVNO GoMobil
Řehoř, František ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Malecha, Jiří (oponent)
Hlavními cíli této práce jsou vymezení přístupu Self-Service Business Intelligence, jakožto jednoho z přístupů Business Intelligence, charakteristika nástroje Qlik Sense a dále popis vývoje reálného řešení s pomocí daného nástroje. V její první části se práce zabývá po teoretické stránce právě daným přístupem, popisuje jeho výhody a nevýhody a uživatele přicházející do styku s danými technologiemi. Uvádí požadavky kladené na daná řešení a zmiňuje rozdílné požadavky na míru a řešení Self-Service v organizacích. Dále jsou zmíněna doporučení pro zavádění takovéhoto přístupu a technologií. Ve druhé části je práce věnována nástroji Qlik Sense, jednoho z představitelů řešení postavených na přístupu Self-Service Business Intelligence. Zprvu jsou popsány jeho základní vlastnosti, možnosti a výhody. Posléze je pak vysvětlen vývoj řešení a princip práce s tímto nástrojem, popsána architektura serverového podnikového řešení, instalace a základní nastavení Qlik Sense serveru. V poslední části se práce věnuje mobilnímu virtuálnímu operátorovi GoMobil, jeho současnému stavu, potřebám z pohledu Business Intelligence a v neposlední řadě pak požadavkům a vývoji řešení s využitím nástroje Qlik Sense.
Nástroje Business Intelligence - analýza trhu nástrojů Self-service Business Intelligence
Sklenář, Ondřej ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Hnake, Michael (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na specifickou oblast self-service business intelligence. Výhodou tohoto přístupu je snížení nároků na IT oddělení a používání nástrojů koncovými uživateli. Ti si mohou vytvářet reporty a výstupy podle svých požadavků v relevantním čase. Teoretická část se věnuje objasnění tohoto pojmu se všemi jeho výhodami a riziky. Dále jsou v ní popsány další trendy vyskytující se v oblasti business intelligence. Tyto trendy mají přesah i mimo oblast business intelligence a jsou platné pro celé IT. Praktická část se věnuje analýze trhu se self-service business intelligence nástrojů. Na základě stanovených kritérií jsou poté tyto nástroje srovnány a vyvozeny obecné závěry ohledně jejich funkcionality. Poté je pomocí třech vybraných nástrojů vytvořena komplexní business intelligence úloha mající za cíl objasnění míry samoobslužnosti daných nástrojů. Primární přínos práce spočívá v ucelené analýze trhu se self-service business intelligence nástroji a stanovení jejich funkcionality.
Self-service BI a PowerPivot
Černý, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Horčička, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozšíření kancelářské aplikace Microsoft Excel -- programu PowerPivot. Nejprve se práce zaměřuje na vymezení tématu samotného Business Intelligence (BI) a porovnání klasického přístupu BI a přístupu self-service BI, česky používaný název samoobslužné BI. V první části jsou zmíněny i současné trendy BI. Druhá a hlavní část je věnována programu PowerPivot. Postupně jsou na příkladech zmíněny přínosy a novinky v PowerPivot oproti klasické analýze v Excelu. V úvodním popisu vlastností jsou i pokyny pro instalaci programu a jeho novinky ve verzi 2013. Důležitá je kapitola věnující se jazyku DAX a vůbec všem výpočtům, které je možné realizovat v PowerPivot. Samostatné kapitoly jsou věnovány importu dat a propojení MS SharePoint Serverem. Jako příklad je uveden výpočet analýzy ABC pro klasifikaci produktů, využíva-ný převážně v logistice. Poslední část se věnuje implementaci aplikace v PowerPivot pro model podnikové informatiky MBI (Management of Business Informatics, Management Podnikové Informatiky).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.